Boomerang Marketing
03.02.2014Gratis kursus i international markedsføring for musikere, der ønsker at bide sig fast på den internationale scene.
TID OG STED
lørdag d. 15. februar kl. 14-15.30 på Kulturanstalten, Lyrskovsgade 4, 3. sal, Vesterbro
INDHOLD
Boomerang Marketing er marketing ‘på den lange bane’ med fokus på opbygningen af en dybere og mere vedholdende succes, når først boomerangen vender og returnerer din indsats.
Lær om strategi, branding, netværksdannelse, salgsstereotyper og materiale. Få indsigt i, hvad internationale bookere kigger efter og reagerer på og hvad din værktøjskasse indeholder allerede inden du går i gang med kontakten til det internationale marked.
Kurset bygger på erfaringer og ideer direkte fra tyske koncertarrangører som Karsten Jahnke, tendenser fra succesfulde jazz og world managere i USA og erfaringer fra Danish Vibes eksport projektet.
KURSUSAFHOLDERE
Rasmus Møller: Konsulent. Arbejder for store danske og internationale virksomheder med strategi og tillidsbaseret markedsføring. Desuden var Rasmus projektleder på musikeksport projektet Danish Vibes 1.0, der samarbejder med førende tyske branchefolk, bl.a. Karsten Jahnke Konzertdirektion og Neuland-Concerts fra Hamborg. Danish Vibes er udviklet og støttet af World Music Denmark, Jazz Danmark og Statens Kunstråd.
Søren Møller: Pianist og komponist. Har de sidste ti år boet i byen New York og været en del af den amerikanske musikscene med turneer i USA, Afrika og Europa til følge. Har både teoretisk og praktisk erfaring i den amerikanske ‘Business of Music’-model og har over de sidste ti år arbejdet med en række af de amerikanske bookingagenter, publicister, managers, A&R’s, foruden en række internationale musikere.